دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
02 مهر 1404 سایت قدیم English
bg
  • 1402/11/14 - 11:22
  • - تعداد بازدید: 31
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
دولت کار و فعالیت

اخذ مجوز و تاسیس هیات ممیزه مستقل دانشگاه علوم پزشکی البرز / راه اندازی دانشکده خیر ساز پزشکی

به گزارش روابط عمومی ، دکتر شهروز یزدانی ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز اهم اقدامات بخش آموزشی دانشگاه را طی 29 ماهه در دولت سیزدهم تشریح کرد:

  • اخذ مجوز و تاسیس هیات ممیزه مستقل دانشگاه علوم پزشکی البرز در راستای تسهیل ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی
  • اخذ مجوز و راه اندازی: رشته دستیاری قلب و عروق، کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، کارشناسی ارشد تکنولوژی اتاق عمل، کارشناسی مددکاری اجتماعی
  • طراحی و تصویب کوریکولوم ارشد گردشگری سلامت در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت برای اولین بار در کشور
  • طراحی و تصویب شیوه نامه مدلهای جایگزین پایان نامه و طرح در اتاق فکر معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • افزایش ۲۰ % ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در رشته های پزشکی و دندانپزشکی
  • کسب مجوز دوره MBBS جهت دانشجویان بین الملل در خرداد ماه 1402
  • انتخاب غرفه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان غرفه برتر در همایش کشوری آموزش پزشکی

اعتباربخشی موسسه ای و آموزشی

  • کسب مجوز اعتباربخشی دو ساله دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی
  • ارتقای مدت زمان اعتباربخشی آموزشی بیمارستانهای کمالی، شهید رجایی، امام علی (ع) و شهید مدنی
  • کسب مجوز آموزشی شدن بیمارستانهای کوثر و امام حسین (ع)
  • انجام دومین دوره فرآیند اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه


رتبه های کسب شده

  • کسب رتبه ۵ و ۱۰ درصد برتر در آزمون دانشنامه تخصصی توسط دستیاران رشته تخصصی بیماری های داخلی و بیهوشی سال ۱۴۰۱
  • کسب رتبه های دانشجویی در 5/2 درصد برتر کشوری آزمون علوم پایه در شهریور1400، اسفند1401 و شهریور1402
  • کسب رتبه 5 کشوری در آزمون پیش کارورزی اسفند ماه 1401
  • کسب رتبه پنجم کشوری در آزمون جامع 180 واحدی داروسازی
  • کسب رتبه 3 کشوری در آزمون علوم پایه دندانپزشکی اسفند ماه 1401
  • کسب رتبه 7 کشوری در آزمون علوم پایه پزشکی اسفندماه 1401
  • کسب دو مدال نقره و برنز و همچنین دو دیپلم افتخار در چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی در مرحله نهایی و گروهی
  • کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز و سه دیپلم افتخار در پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان کشور
  • کسب جایزه تداوم توسعه دانش پژوهی و مدیریت آن، بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش پزشکی سال ۱۴۰۲
  • کسب رتبه قابل تقدیر کشوری برای یک فرایند در پانزدهمین جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۱

فعالیت های کشوری

  • مشارکت در برگزاری اولین سمپوزیم پلاسما درمانی ملی با همکاری سازمان انرژی اتمی
  • برگزاری پنجمین کنگره ملی گزارش های موردی بالینی
  • برگزاری نشست روسای دانشکده های پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی البرز، شهریور ماه 1402
  • طراحی سوالات و برگزاری آزمون کشوری پیش کارورزی خرداد 1402
  • برگزاری اولین آزمون کشوری صلاحیت بالینی دندانپزشکی به صورت پایلوت
  • برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی
  • تعیین صلاحیت بالینی داوطلبان کارشناسی ناپیوسته فوریت های پزشکی به صورت کشوری
  • تهیه سند راهبردی مرجعیت علمی و تصویب سند مرجعیت علمی دانشگاه در قالب طرح گرنت ملی در سامانه ملی نصر

توسعه فضاهای آموزشی

  • راه اندازی دانشکده خیر سازی پزشکی با فضای حدود 22 هزار متر مربع با حضور رئیس جمهور محترم
  • انتقال دانشکده های پرستاری و پیراپزشکی به پردیس دانشگاه
  • راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک با 130 ایستگاه
  • توسعه فضای آموزشی دانشکده دندانپزشکی در قالب ساختمان شماره 3 دانشکده، ساختمان آمفی تئاتر، آزمایشگاه، کتابخانه، و افتتاح آزمایشگاه پاتولوژی دانشکده دندانپزشکی
  • توسعه فضاهای آموزشی در بیمارستانهای شهید رجایی و امام علی (ع)در قالب کلاس های درسی و سالن آمفی تئاتر

ارتقای اساتید و دانشجویان

  • ارتقای 4 نفر هیات علمی از دانشیار به استاد
  • ارتقای 16 نفر هیات علمی از استادیار به دانشیار
  • ارتقای 6 نفر هیات علمی از مربی به استادیار
  • 88 جلسه برگزارشده در دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی
  • 2750 مورد بررسی درخواست های واصله به دبیرخانه جهت طرح در جلسه جذب
  • 345 مورد درخواست های بررسی شده در جلسات هیات اجرایی جذب
  • جذب 87 نفر عضو هیات علمی در فراخوان های شانزدهم، هجدهم، نوزدهم
  • افزایش تعداد دانشجویان در حال تحصیل از 3030 در سال 1400 به 3474 در سال 1402
  • افزایش تعداد رشته مقطع از 30 در سال 1400 به 34 در سال 1402

فناوری اطلاعات

  • الکترونیکی نمودن بیش از 13 فرآیند از فرآیندهای مهم و جاری معاونت آموزشی در قالب ساخت فرم های الکترونیک

سامانه ثبت عملکرد اعضای هیات علمی، اساتید مشاور، درخواست دانشنامه و گواهی موقت، ثبت انتقادات و پیشنهادات، صدور گواهی تدریس، صدور گواهی اشتغال به تحصیل، صدور گواهی اشتغال به کار، ثبت نام آنلاین، پرداخت آنلاین، بایگانی الکترونیک اسناد و مدارک دانشجویان، ثبت مطالب علمی، نظرسنجی در خصوص اساتید، صندوق الکترونیکی اتاق فکر، تهیه و راه اندازی نرم افزارهای ارزشیابی و توانمندسازی اعضای هیات علمی

  • نصب و راه اندازی سامانه جدید انتخابات مدیرگروهی به منظور اجرای الکترونیکی فرآیند انتخاب مدیرگروه در هر دانشکده
  • مدیریت برگزاری جلسات آنلاین

سایر

  • برگزاری سومین(1400)، چهارمین(1401) و پنجمین (1402) مدرسه تابستانی اعضای هیات علمی در دانشگاه
  • برگزاری سالیانه بزرگداشت مقام استاد و هفته آموزش در دانشگاه
  • برگزاری 1168 برنامه آموزش مداوم در قالب کارگاه، سمینار، سمپوزیوم، کنگره، کنفراس علمی، وبینار
  • برگزاری 37 دوره آموزشی جوانی جمعیت با امتیاز آموزش مداوم جهت 2840نفر
  • برگزاری سه دوره طرح آموزشی هدفمند اساتید با مشارکت کلان منطقه شش آمایشی (دوره طاها)
  • برگزاری 125 کارگاه توانمندسازی اعضای هیات علمی
  • برگزاری پودمان هوش مصنوعی در سال 1402
  • برگزاری آزمون های درون دانشگاهی المپیاد علمی در شش حیطه
  • تعریف و اجرای درس کارآفرینی بعنوان درس اختیاری در دانشکده بهداشت
  • برگزاری تعداد 1304 آزمون برگزار شده ملی، استانی برای 27514شرکت کننده در مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه

حوزه دانش آموختگان

  • حذف مراجعه حضوری و الکترونیکی شدن فرآیند فارغ التحصیلی دانش آموختگان با هدف تکریم ارباب رجوع و رعایت مدیریت سبز ادارات
  • تدوین دستورالعمل های پایان نامه های جایگزین در قالب کتاب، مقاله مروری، راهنمای بالینی و پایان نامه محصول محور برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی البرز
  • راه اندازی لینک "سوابق پایان نامه ها" در سایت معاونت آموزشی با هدف افزایش آشنایی دانشجویان با پایان نامه های انجام شده و امکانات تحقیقاتی موجود در دانشکده ها و ارتقای کیفیت پایان نامه های بین رشته ای و بین دانشگاهی
  • تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت حفظ ارتباط و بهره گیری از توان، تخصص و نفوذ دانش آموختگان در ارتقای جایگاه دانشگاه
  • اصلاح فرآیند اجرای پایان نامه دانشجویان خارج از دانشگاه در جهت افزایش ارتباطات پژوهشی بین دانشگاهی

حوزه تحصیلات تکمیلی

  • تایید نهایی رشته جراحی عمومی مقطع تخصصی بالینی توسط دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت
  • تایید سه ساله رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب توسط دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت
  • تایید چهار ساله رشته تخصصی زنان و زایمان توسط دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت
  • انعقاد قرارداد های آموزشی یا تفاهم نامه با دانشگاه های علوم پزشکی تهران جهت گذراندن دوره های روتیشن دستیاران زنان و زایمان مقطع تخصصی بالینی
  • پرداخت بیمه مسئولیت دستیاران مقطع تخصصی بالینی دانشگاه از سال 1401

حوزه مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی

  • معرفی چهار فرآیند برتر پانزدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری البرز
  • معرفی چهار فرآیند برتر شانزدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری البرز
  • معرفی چهار فرآیند برتر هفدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری البرز
  • کسب جایزه تداوم توسعه دانش پژوهی و مدیریت آن، بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش پزشکی سال ۱۴۰۲
  • کسب رتبه قابل تقدیر کشوری برای یک فرایند در پانزدهمین جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۱
  • برگزاری جشنواره دانشگاهی ایده های نوآورانه آموزشی در سال 1401 و 1402
  • بازنگری کوریکولوم دوره پزشکی عمومی و برنامه ریزی آموزشی دروس انتخابی دوره
  • تهیه و تولید دو کلیپ با موضوع ارائه تجربیات اعضای هیات علمی در زمینه فعالیت های بین رشته ای در راستای اجرای اهداف کارگروه در سطح وزارتی
  • فراهم آوردن شرایط جهت شرکت دانشجویان و اعضای هیات علمی در سلسله رویدادهای دیده بانی آینده علوم پزشکی در راستای اجرای برنامه های تعیین شده در سند کارگروه همگرایی توسط دانشگاههای کلان منطقه

برگزاری " اولین دوره پودمانی هوش مصنوعی: علم داده ویژه رشت

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 323832
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: